مقالات آموزشی

ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار فروشگاهی و حسابداری چیست؟(2)

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM):
پایگاه داده نرم افزار فروشگاهی POS CRM به شما این اجازه را می دهد که برای هر یک از مشتریان خود پروفایلی ایجاد کنید. در آن پروفایل ها می توانید اطلاعات زیر را پیگیری کنید:

اطلاعات پرداخت
تاریخچه پرداخت
محصولات مورد علاقه
سابقه خرید
بسامد خرید
بانک اطلاعاتی CRM همچنین به خرده فروشان اجازه می دهد تا تبلیغات به موقع را تنظیم کنند (وقتی یک تبلیغ فقط برای یک بازه زمانی مشخص معتبر است و پس از آن موارد موجود در تبلیغات به قیمت اصلی خود باز می گردد).

افزودن برنامه های وفاداری

برخی از ارائه دهندگان نرم افزار فروشگاهی و حسابداری یک برنامه وفاداری مبتنی بر برنامه تلفن همراه ارائه می دهند.

83٪ از مشتریان می گویند که احتمالاً محصولات خود را از یک بیزینس با یک برنامه وفاداری خریداری می کنند و 59٪ آنها محصولاتی مبتنی بر اپلیکیشن های موبایل را ترجیح می دهند.

مورد استفاده برای خرده فروشان که اجرای یک برنامه وفاداری را انجام می دهند ساده است: به مشتریان نشان دهید که برای بیزینس خود ارزش قائل هستند به طوری که آنها احساس قدردانی کرده و به سمت شما بازگردند.در این صورت شما با مشوق هایی مانند درصد تخفیف و تبلیغات دیگری که در دسترس عموم نیست ،به مشتریان وفادار خود پاداش می دهید. این امر در مورد حفظ مشتری است ، که حتی پنج برابر ارزان تر از جذب مشتریان جدید است.

با یک پایگاه داده CRM نرم افزار فروشگاهی ، برنامه های وفاداری به خرده فروشان این امکان را می دهد تا تاریخ خرید مشتریان خود را تهیه کنند و آنها را با پیشنهادهای مربوطه از طریق ایمیل ، رسانه های اجتماعی یا هر کانال ارتباطی دیگر به بازار عرضه کنند.

چرا افزودنیهای CRM و وفاداری مشتری ارزشمند هستند؟
با افزایش وفاداری مشتریان شما به میزان 5٪ می تواند میزان فروش شما را تا 75٪ رشد دهد.

هنگامی که باعث می شوید مشتریان این را احساس کنند که از آنها قدردانی می شود و به طور مداوم محصولات و خدماتی را پیشنهاد می کنند که مطابق با نیازهای آنها باشد ، این احتمال را که آنها در مورد فروشگاه شما با دوستان خود صحبت کنند ، افزایش می دهید.

مشتریان شما به بهترین خریدار فروشگاه شما تبدیل می شوند ، و در مورد شما در محافل اجتماعی خود مثبت صحبت می کنند و اساساً مشتری های جدیدی را برای شما جذب می کنند.

مدیریت موجودی

منابعی که برای افزایش موجودی خود خرج می کنید نمی تواند باعث رشد شغلی شما شود ، بنابراین بسیار مهم است که چه موجودی و به چه میزان خریداری کنید.

لیست کردن موجودی نه تنها یکی از دشوارترین عوامل متعادل کننده خرده فروشان است ، بلکه مهمترین نکته برای تسلط داشتن است زیرا این امر مستقیماً روی جریان وجه و درآمد شما تأثیر می گذارد.

سیستم های POS نرم افزار فروشگاهی معمولاً دارای قابلیت مدیریت موجودی قوی هستند که نحوه خرید ، دسته‌بندی و فروش موجودی خود را ساده‌تر می‌کنند.

با ردیابی موجودی آنی، خرده فروشان می توانند اطمینان داشته باشند که سطح موجودی آنها – چه بصورت آنلاین و چه در فروشگاه فیزیکی دقیق است.

برای همراهی با مدیریت موجودی آنی ، یک سری ویژگی های مدیریت موجودی در POS وجود دارد:

سفارشات ویژه
مدیریت سفارش کار
پیش پرداخت
کاتالوگ یکپارچه فروشنده و سفارشات خرید (POs)
مدیریت نیروی انسانی

نرم افزار فروشگاهی شما باید مجوزهای دسترسی سفارشی را برای مدیران و کارمندان تعیین کند. با این کار ، می توانید کنترل کنید که چه کسی به لایه های انتهایی POS شما دسترسی داشته باشد و در مقابل چه افرادی فقط به لایه های سطحی دسترسی دارند.

همچنین باید بتوانید شیفت کارمندان خود را تنظیم کنید ، ساعتهایی را که در آن کار می کنند ردیابی کنید و گزارش هایی را تهیه کنید که جزئیات عملکرد شغلی آنها را نشان می دهد (مانند دیدن تعداد معاملات انجام شده ، میانگین اقلام آنها در هر تراکنش و میانگین ارزش معاملات آنها. )

حتی می توانید گزارشهای پایان روز کاری را تهیه کنید که جزئیات کلی فروش هر کارمند در هر شیفت را نشان می دهد.

بهترین ویژگی های مدیریت پرسنل موارد زیر است:

برنامه ریزی برای کارمندان
نظارت برعملکرد هر کارمند
اختصاص مجوزهای خاص کاربر
مدیریت چند فروشگاهی:

یکی از بزرگترین مزایای نرم افزار فروشگاهی سیار این است که می تواند رشد تجارت شما را از یک فروشگاه به بسیاری دیگر پشتیبانی کند. تلفیق مدیریت موجودی ، مشتری و کارکنان در همه مکانها باعث می شود تا بتوانید کل مشاغل خود را از یک مکان مدیریت کنید.

مزایای مدیریت چند فروشگاهی:

مدیریت فروشگاه های فیزیکی و فروشگاه های آنلاین را از یک جا انجام دهید
با باز کردن مکانهای جدید ، فروشگاه ها ، کاربران و صندوق های پول را به POS خود اضافه کنید
یک روش سفارش خرید واحد (PO) برای همه مکان ها ایجاد کنید
دسترسی به داده های مشتری در همه مکان ها
انتقال موارد بین فروشگاه ها
عملکرد فروشگاه را با هم مقایسه کنید
گزارش دهی پیشرفته

درک فروش ، مدیریت موجودی و گزارش کارمندان به شما این امکان را می دهد تا ایده ها را به عمل تبدیل کرده و تجارت خود را باهوش تر اجرا کنید.

یک POS سیار باید گزارشهای از پیش تعیین شده متنوعی را درمورد عملکرد ساعت ، روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه فروشگاه را به شما ارائه دهد.

با داشتن این اطلاعات، می توانید هزینه های نیروی کار را کاهش داده ، بازده سرمایه گذاری (ROI)موجودی خود را افزایش دهید ، دوره های فروش با حجم بالا را پیش بینی کنید ، کارمندان ستاره دار خود را مشخص کنید و موارد دیگر.

یکپارچگی و افزونه ها

یکپارچگی اطلاعات یا افزونه های جانبی عملکرد نرم افزار فروشگاهی شما را فراتر از ویژگی های اصلی آن گسترش می دهد.

برای درک بهتر از این افزونه ها و ادغامها ، این ویژگی های برنامه POS خود را بررسی کنید:

مدیریت موجودی
برنامه ریزی
حقوق و دستمزد
مدیریت انبار
تامین سفارش
بازار یابی
حمایت مداوم

حتی اگرکار کردن با POS برای شما قابل درک و آسان باشد ، گاهی اوقات ناچار می شوید با پشتیبانی تماس گرفته و سؤال خود را مطرح کنید و وقتی این کار را کردید ، تمایل دارید که 24/7 پشتیبانی به شما کمک کند تا سریع مشکلات را برطرف کنید.

با تیم های پشتیبانی سیستم نرم افزار فروشگاهی معمولاً می توان از طریق تلفن ، ایمیل و چت زنده تماس گرفت.

همراه با پشتیبانی های موجود ، در نظر بگیرید که آیا ارائه دهنده POS دارای اسناد پشتیبان مانند وبینارها ، آموزشهای ویدئویی، انجمنها و انجمنهای پشتیبانی که می توانید با سایر خرده فروشان با استفاده از سیستم گپ بزنید باش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *